1dnovellblogg

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Kapitel 11 - Sometimes I wanna slap you so hard...

Av Signe - 31 oktober 2012 22:12

"Okej Jasmine. Och förresten... din pojkvän är riktigt söt"

Jag skrattade.

"Jag får akta mig så du inte tar honom från mig"

Grace nickade och skuttade glatt ut till sitt rum igen. Jag log och hällde upp mjölk i ett glas. Jag höll på att spotta ut den. Den var sur.

______________________

                 

Jag ställde ner glaset. Min mobil ringde. Jag låste upp och kollade på displayen. Jag log när jag såg vem det var.

"Hej Harry!" sa jag glatt.

"Hej Jas! Ska du göra något idag?"

"Ja" sa jag och log. "Jag ska vara med dig, tydligen"

Han skrattade.

"Bra! Vill du träffas vid Starbucks?"

"Visst! Vi ses där om fem minuter!"

"Det gör vi!"

Harry la på och jag tryckte mobilen mot bröstet. Bara jag tänkte på att jag skulle träffa Harry fick mitt hjärta att rusa. Jag tog mig samman, satte upp mitt hår i svans och gick ut genom dörren. Harry. Here I come.


Harrys perspektiv

Jag hade ännu inte tagit mobilen från örat. Jag ska träffa Jas på Starbucks om fem minuter. Jag rättade till min väska, la mobilen i den och började gå. Eftersom jag nästan var på Starbucks behövde jag inte skynda. När jag var där satte jag mig vid ett bord vid fönstret och kollade ut i hopp om att se Jasmine. Efter fem minuter hade hon fortfarande inte kommit. Jag suckade utan att vända mig från fönstret.

"Ska du bara titta ut genom fönstret ska jag väl gå" hörde jag Jasmine säga.

Jag vred snabbt på huvudet och kollade på Jasmine som satt framför mig.

"Hur... hur kom du?!"

"Du kollar åt vänster, gubben. Jag kommer från höger" sa hon, lutade sig över bordet och klappade mig på kinden.

Jag skrattade generat.

"Det visste jag väl"

Hon skrattade. Vi gick fram och beställde.

"Jag tar det vanliga" sa jag och log till killen med grön keps.

Han nickade. Jasmine kollade på mig med nyfikna ögon och huvudet lätt på snedden.

"Det vanliga?"

"Latte blandat med espresso" förklarade jag

Hon rynkade äcklat på näsan.

"Det kan inte vara gott"

"Det är det, tro mig" sa jag och log.

Hon nickade och beställde vanligt svart kaffe. Vi gick ut på gatan och drack lite medan vi gick. Hon rynkade näsan åt sitt kaffe.

"Det är en smak som.... blandat med grädde och kaviar" sa hon ogillande.

"Kaviar? Vad är det?" frågade jag förvirrat.

"Min mormor är svensk. Det är något svenskt pålägg dom har som smakar sjukt dåligt. Det är typ fiskägg"

Jag rynkade näsan.

"Släng kaffet om det smakar kaviar"

Hon nickade och slängde det i närmaste sopkorg. Jag räckte henne mitt kaffe och log.

"Smaka"

Hon log och tog emot den. Hon tog en klunk. Hennes ögon lyste av lycka.

"Det här... det här är OTROLIGT!"

Jag log stort.

"Visst är det?"

Hon nickade och gav den till mig, sen delade vi på den. En klunk var. Tillslut var vi vid en stor galleria. Vi gick in där och gick in i en stor klädaffär. Jasmines ögon lyste av panik.

"Shit, jag hade glömt" viskade hon panikslaget och gömde sig bakom en skyltdocka.

Lindsay var påväg mot oss, och slet argt upp Jasmine från golvet.

"Hur kunde du?!"

"Förlåt, Lindsay, jag glömde!"

"Jaha, så nu vet jag hur mycket jag betyder för dig!" fräste hon.

"Men, Harry ringde..."

Lindsay avbröt henne.

"så nu är HARRY mer värd än mig?! en snubbe som du träffade i parken?!"

"Han räddade mitt liv!" sa Jasmine argt tillbaka.

"Men BUUHUU! Såååå synd för dig! Min morfar är död, och jag gnäller inte om det!"

"Ååh din morfar är inte död! Han är i Irland, och det veet du!"

"Jaha, men han är NÄSTAN död!" fräste Lindsay.

Jasmine såg ut att kunna slå till Lindsay. Eller döda henne med en yxa.

"Ja, nästan lika HJÄRNDÖD som dig! Lindsay, ja, jag glömde. ALLA glömmer någon gång! Men nej, inte du för du är PEEEEERFEKT!"

"Jag glömmer saker!"

"Ja, som vad vår vänskap betyder för dig! Men tydligen. Är den lika viktig som guldfisken du spolade ner för du hade tråkigt?! Eller när du åkte med en skridsko  på din Iphone för att få en ny? Tydligen" fräste Jasmine.

"Och du är klantig, dryg och ingen gillar dig!" anklagade Lindsay.

"You hear that?" frågade Jasmine kallt. "It's me not giving a single f'ck"

"Åh, sluta leka tuff!" sa Lindsay och la armarna i kors.

"Vad är problemet med det då? Du gör det ju varje dag. Och det är därför du inte har någon. För ingen gillar folk som är dryga"

Lindsay stampade med foten hårt i golvet och vände sig till mig.

"Men är det inte Harry Styles? Jasmines pojkvän? Ska du inte berätta din lilla hemlighet för Jasmine nu? Eller är hon inte värd det?" frågade hon kallt.

Jag kollade panikslaget på Jasmine.

"Vadå hemlighet? Jag håller inget hemligt för Jasmine."

"Jaså inte? Åh, och hur mår Louis, Zayn, Liam, och Niall, förresten? Påminner dom namnen dig om något?"

Jag puttade Lindsay ur vägen, tog Jasmines hand och drog henne ur affären. Jag skyndade att komma därifrån.

"vad var det där om? vilka är dom?"

"Vänner, bara. Inga speciella"

Jasmine nickade. Efter tio minuter satt vi båda i soffan i min lägenhet och kollade på Paranormal Activity 2. jag kunde fortfarande inte få Lindsays ord ur skallen.

Kanske jag borde berätta för Jasmine i alla fall...


_______

Rätt så nöjd med delen c; Hoppas ni gillade den.

Vad tror ni? Berättar Harry, eller kommer Jasmine på det alldeles själv? c:

 
 
Ingen bild

YOUIE!!

1 november 2012 11:03

GREJT, GREJT!!!
Harry har nog glömt att berätta en VIKTIG sak...
Good luck Harry Perry!

 
Sophia

Sophia

1 november 2012 12:46

Meeeeeer snälla super bra ju!! :)

http://1dnovellblogg1d

 
linn

linn

1 november 2012 18:34

MEEEEER!!!!
Ägig del azzå, precis som du :))

http://loli1dnovellblogg

 
Ingen bild

Alva ( Brallan )

2 november 2012 10:11

PIIIGGEEEEEEEEH !

Du är bäst på att göra noveller ju ! <3
Mer, nu !

Harry, LYCKA TILL !

 
Louise

Louise

2 november 2012 14:21

HARRY. BERÄTTA!

http://lollolisenblogg.bloggplatsen.se

 
Linn

Linn

6 november 2012 14:53

VRF PIGGHE?

http://1d1dnoveller.bloggplatsen.se

Signe

6 november 2012 19:53

Jag inte skriver?
Orkar inte. För många läxor.

 
linn

linn

7 november 2012 16:05

Nej vrf du radeerade din gubbe så klart!!

http://loli1dnovellblogg.bloggplatsen.se

Signe

7 november 2012 18:42

Såklart*
Varför*

 
linn

linn

7 november 2012 19:22

Jaja, men varför radeerade du den?
ALLA saknar dig!

http://loli1dnovellblogg.bloggplatsen.se

Signe

7 november 2012 20:53

Raderade*

 
linn

linn

8 november 2012 19:50

Du kommer inte svara på min fråga förens jag stavar rätt på allt va?
Men iallafall, varför har du raderat din gubbe? aldså Pigne 123!!

http://loli1dnovellblogg.bloggplatsen.se

Signe

9 november 2012 16:38

Alltså*
Förrän, eller förän*
Pigne123*

 
linn

linn

10 november 2012 08:36

Varför har du raderat din användare på MovieStarPlanet för?

Rätt?

http://loli1dnovellblogg

Signe

10 november 2012 10:03

Bajsis också jag har ingenting att rätta o.o

 
linn

linn

10 november 2012 10:55

Bajs*
Haha, där fick jag rätta dig lite!
Men kan du inte bara svara på min fråga?

http://loli1dnovellblogg

Signe

10 november 2012 11:10

Bajsis*
Alla i min klass säger bajsis, alltså är det ett ord c:

 
linn

linn

10 november 2012 15:27

Alla i min klass säger ok, så det är ett ord!
Men varför kan du inte bara svara för?

http://loli1dnovellblogg

 
linn

linn

10 november 2012 19:14

Hallå?

http://loli1dnovellblogg

Signe

10 november 2012 20:19

Hej c:

 
linn

linn

10 november 2012 21:44

Azzå Pigghe, nu blir jag snart arg på dig!
Jag har problem med att stava och har alltid haft det. Jag tycker att det är bra att du rättar mig så att jag lär mig, du får mer en gjärna rätta denna kommentr också men bara du svarar på min änkla fråga '' VARFÖR HAR DU RADERAT PIGNE123

http://loli1dnovellblogg

Signe

10 november 2012 22:56

Jag rättar dig för att om man vill bli tagen på allvar i livet måste man kunna använda grammatik korrekt och kunna stava bra. Jag vill bara ditt bästa. Jag rättar inte dig för att jävlas. Tvärtom, jag rättar dig för att du ska lyckas i ditt liv. Så jag ska rätta denna kommentar, men svara på din fråga. Sen ska jag inte rätta dig nå mer. Men, glöm inte att jag bara vill ditt bästa, men du har din rätt att bli arg.
Förlåt Linn, men jag vill bara ditt bästa.
Enkla*
Gärna*

Och svaret?
Msp blev tråkigt. Jag har haft msp i två år, och det enda som ändrades försämrades. Jag älskade forum. Det var mitt allt. Men när det ändrades... jag stod inte ut. Jag installerade Adobe flash player, men det blev bara laggigare. Det enda jag hade på msp var ni och forum. Och jag ber om ursäkt om jag gjort er besvikna att jag slutade eller itne skrev ofta på novellerna. Jag antar att... jag har tappat stinget...

Jag är ledsen om jag gjort dig besviken.. Jag ska sluta rätta dig från och med nu. Du har din rätt att bli arg. Det var jag gjorde var fel.
Jag är ledsen Linn.

 
linn

linn

11 november 2012 11:04

Nej Signe, jag menade inte så!
Jag tycker det är jätte bra att du rättar mig.
Jag behöver det!
Jag blev aldrig besviken på dig men jag sov knappt en blund den nattan. Natten då jag upptäkte att du hade raderat Pigne123. Jag bara grät och grät! ;(
Tack för tiden på MSP, det var den bästa i mitt liv...
Sluta ALDRIG att vara du Signe, för du gjör det mycket bra ska du veta!
Snälla, jag ber dig" Hata mig inte!
Jag älskar dig!
Den ända nackdelen som du har gjort är att mina drömmar har större krav på sig nu!
Innan jag upptäkte 1D så var min största dröm att..tja, typ att lära sig fingervirka xD
Den drömmen kunde jag faktskt uppnå.
Nu är min största önskan att få byta liv med Laila Tomson i One Thing :D

*inte ;p

http://loli1dnovellblogg

Signe

11 november 2012 11:20

Jag kan fingervirka :D *proud*
Ehm, ja, jag kan ju inte sluta vara Signe. Då skulle jag ju vara normal, och det skulle vara tråkigt o_o
Linn. Man kan inte hata dig. 1. För att jag ABSOLUT har INGEN aning om varför jag skulle hata dig o_o 2. För du är så SJUKT awesome! :D och 3. Ja... för du är awesome? o.o
Jag ska ALDRIG sluta vara Signe. För DET skulle vara TRÅKIGT! D:

 
linn

linn

11 november 2012 12:30

Aww...:*

http://loli1dnovellblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Signe - 18 april 2015 20:43

Jag hade helt glömt bort att jag hade den här bloggen holy shit. Ingen (Förutom mina vänner som jag klumpigt nog gav ut bloggadressen till) kommer antagligen läsa det här. Men om någon från 2013 bestämmer sig för att besöka min gamla blogg så vil...

Av Signe - 5 maj 2013 11:57

"Bra" han skulle precis kyssa mig, när Nat skrek i mitt öra "KIIIIMBEEERLYYYY! VI SKA PÅ LEEKTIOOOON NUUUU!" Griffin stirrade på Nat, och hon log kallt mot honom. "Vad gör du här, flickfavoriten? Gå vidare" Griffin tittade stött på Nat, vände...

Av Signe - 27 mars 2013 19:20

"Kimberly Lake, jag visste att du var en plåga, men att du har dåliga öron, det visste jag inte!" nästan skrek Mrs. Galvez på spanska. Antingen sa hon det, eller så frågade hon om jag var en pizza med röda stövlar. Fast jag chansar på det första. "...

Av Signe - 22 februari 2013 16:35


"Vad är ditt namn?" "Kimberly." Han log och tog min hand. "Vackert namn på en vacker kvinna" Med dom orden försvann han ut genom dörren, och jag rodnade åt hans ord, men kom sen tillbaka till verkligheten. "Nästa kund!" _____________ Ni...

Av Signe - 9 februari 2013 11:08


Jag, Natasha, Sofie, Susan, Anne och Phoebe är i grupp 2. Jonathan, Charlotte, Cheryl och Clio, Griffin, Jacob är grupp 1, och resten är i 3 och 4. Jag kollade ut genom fönstret. Thomson satt i gräset med sin kompis och pekade ut tjejer som gick fö...

Presentation


En novellblogg om One Direction. HELL YEAH! :D

Det är Copy right på novellen, och det är alltså strängt förbjudet att kopiera eller sno idéer från bloggen.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards