1dnovellblogg

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Kapitel 5 - Like a movie

Av Signe - 5 maj 2013 11:57

"Bra" han skulle precis kyssa mig, när Nat skrek i mitt öra

"KIIIIMBEEERLYYYY! VI SKA PÅ LEEKTIOOOON NUUUU!"

Griffin stirrade på Nat, och hon log kallt mot honom.

"Vad gör du här, flickfavoriten? Gå vidare"

Griffin tittade stött på Nat, vände på klacken och gick iväg. Jag tittade förbannat på Nat.

"Tro mig" sa hon, la den enaa handen på bröstet och den andra i luften. "Du kommer tacka mig någon dag för det jag nyss gjorde."

______________

På kvällen

Jag slet frustrerat ut olika plagg från garderoben. Vad ska jag ha på mig?! Jag kan inte ha en klänning, med tanke på att jag ska på en fotbollsmatch. Men jag vill också se bra ut framför Griffin. Jag tog ut ett par shorts ur garderoben, men slängde dom snabbt åt sidan. Nej, det blir för kallt. Jag tog fram ett par rosa jeans och funderade en stund. Ja, dom får duga. Vad kan jag ha till då? Jag tog upp en vit t-shirt, men den hade en fläck på bröstet, så jag slängde den åt sidan. Jag tog upp ett vitt linne och granskade det. Inga hål, ingen fläck. Jag la de utvalda kläderna på stolen och tog också en gul kofta.

Jag tittade mig omkring i rummet. Det såg hemskt ut. Högar av kläder låg på mattan man inte ens såg längre, min säng var full av olika skor och på min skrivbordsstol låg flera olika scarfar. Om mamma kom hem och såg det här skulle hon bli galen, så jag slängde in alla kläder i garderoben. Jag kollade på högen av skor på min säng. Vilka skor ska jag ta? Vanliga Converse, eller höga Jeffrey Campbell? Jag började gräva i den oändligt höga högen av skor och drog ut ett par beiga Jeffrey Campbell. Dom får duga.

Jag gick in i badrummet och stirrade på min spegelbild. Jag la på ett lager mascara och naturligt läppglans. Jag slängde en snabb blick på min mobil, den blinkade frenetiskt. Jag låste upp den och läste meddelandet jag fått.

'Hörde att du skulle på fotbollsmatch. När börjar den? xxx Niall'

Jag tänkte efter. Han hade faktiskt aldrig sagt en tid. Bara "Mitt lag har en fotbollsmatch ikväll" Vad har egentligen Griffin för telefonnummer?

Jag smsade Nat 'Vad har Griffin för telefonnummer?' Två minuter senare svarade hon 'Håll dig borta från honom Kim. Han är hemsk' Jag svarade lite snabbt 'När börjar matchen då?' Innan jag ens hunnit klicka "skicka" svarade hon 'Den brukar börja klockan sju ungefär'

Jag kollade på klockan. Halv sju. Min mobil pep till och jag öppnade ett till sms.

'Kim? När börjar den? xxx Niall'

'Sju, typ'

Jag tog på mig de utvalda kläderna och kollade mig i spegeln en sista gång. Det tar ungefär femton minuter till fotbollsplan om man går, så det passar att jag börjar gå nu.


"Var ska du då?" Sa en röst bakom mig när jag öppnade dörren.

Jag vände mig snabbt om och stirrade in i Thomsons ögon.

"På fotbollsmatchen. Griffin bjöd in mig"

"Håll dig borta från honom" uppmanade Thomson. "Först låtsas han vara förälskad i dig, men sen kommer han krossa ditt hjärta"

Jag fnyste.

"Vad vet du om Griffin?" Thomson himlade med ögonen.

"Vad vet jag INTE?! Alla tjejer älskar honom, och killarna önskar att de var han. Tror Griffin. Jag verkligen hatar honom, och han ska inte få krossa ditt hjärta"

"du är bara femton Thomson. Låt mig få leva mitt liv, vem tror du att du är? Min pappa?"

Thomson svalde hårt, vände sig med ryggen till.

"Bara gå. Men kom inte och gråt när han förstör ditt liv" Jag fnyste igen, gick ut och slängde igen dörren efter mig.

Jag tittade på klockan. Tio i sju. Jag började springa, men saktade av efter en stund. Det är inte smart att springa i Jeffrey Campbell.

Jag tittade på klockan. Sju. Matchen borde börja nu. Jag suckade och började springa igen. Innan jag hann inse det, hade en bil stannat brevid mig och dragit in mig. Jag tittade panikslaget omkring mig. Jag stirrade in i ett par vackert blåa ögon.

"Niall?" jag fortsatte stirra in i hans ögon.

"Du borde inte springa runt i såna skor på kvällen" Niall log och skrattade.

"Så det här är Kimberly?" en okänd röst skrattade.

Jag vände snabbt på huvudet och stirrade in i två bruna ögon.

Killen tog min hand och skakade den.

"Jag heter Zayn. Och han som kör heter Harry. Han som sitter brevid Harry i passagerarsätet heter Liam. Louis skulle varit här, men han ville hellre vara hemma och se på film"

Jag försökte le vänligt, men jag var fortfarande väldigt förvirrad. Bilen stannade och killarna klev ut.

"Vi är framme. Lite sena, men vi är framme." sa Niall och tog min hand. Jag skakade av hans hand, rädd för att Griffin skulle se.

Matchen hade precis börjat, och vi satte oss på första läktaren. (Och eftersom jag inte kan någonting om fotboll hoppar vi över den delen cx)


Griffins lag vann, och han verkade väldigt nöjd över det. Jag gick ner på planen och Griffin kramade mig hårt.

"Jag är så glad att du var på den här matchen"

"Låtsas vara förälskad i dig, sen krossar han ditt hjärta" Thomsons ord snurrade runt i mitt huvud.

Griffin tog min hand och drog mig lite längre bort till dörren som ledde till deras omklädningsrum.

"Griffin, vad är det?"

Griffin tryckte upp mig mot väggen.

"Jag har kollat in dig ett tag nu" mumlade Griffin. "Och jag har väntat så länge på det här ögonblicket" Griffins läppar snuddade vid mina, men han rycktes snabbt bort.

"Ni borde verkligen hitta mer passande ställen att göra det här på" sa Niall och tittade med genomborrande blick på Griffin. "Och inte där folk går för att duscha"

"Och varför bryr du dig?" Griffin fräste mot Niall och knöt sin näve, beredd på att ge honom ett riktigt blåöga.

"För att vissa vill duscha" sa en kille bakom Niall. Griffin tittade bakom Nialls rygg och såg ett långt led med folk som ville duscha.

Griffin gick surt därifrån. Jag tittade irriterat på Niall, men han bara log.

"Jag lovar." sa han och tog mina händer i sina. "Du kommer tacka mig någon dag för det där"


Nästa dag

Jag stod vid mitt skåp och skulle ta ut en geografi bok när någon knackade mig på axeln.

"Hade du kul på fotbollsmatchen?"

"Ja, faktiskt. Det var kul"

"Griffin har gått runt och skrikit hela morgonen, så jag antar att det var hans lag som vann."

"Jag vann också" sa jag och log.

Nat tittade förvirrat på mig.

"Jag vann en kyss" sa jag stolt.

Nat suckade och la en arm om min axel.

"Du är hopplös"


Klockan ringde och jag gick in i klassrummet. Nat skulle ha dramalektion nu. Griffin sprang fram till mig och kysste mig lätt på munnen. Han tog min hand och drog ut en stol till bänken brevid hans. Jag satte mig ner och skrattade. Han dunsade ner på stolen brevid mig och tog min hand. Det kändes som en film.

"Är du ledig efter skolan?" frågade Griffin.

"Jo, jag är nog ledig"

"Vill du ta en fika då?"

"Visst. Vilken är din sista lektion?"

"Historia, din då?"

"Matte" suckade jag.

Griffin kysste mig på kinden. "Jag vet ett sätt för dig att slippa matten."

"Skolka? Nej, det kan jag inte göra"

"Kom igen! Det är inte så hemskt. Dessutom, har du väl bra betyg i matte? Vad kan du missa?"

Jag rodnade.

"Okej, jag kan väl skolka. Kommer det bara vara vi som tar fika?"

Griffin kysste mig igen.

"Såklart Prinsessan."



_______________

Jag antar att det här är delen där jag förklarar varför jag inte skrivit så mycket, men jag har helt enkelt glömt bort eller inte orkat. Men också borde jag klaga nu och säga "Snälla, kan jag få fler kommentarer!" Men det behövs inte c: Det enda som jag vill att ni ska göra, är att kolla in denhär videon. Det är otroligt viktigt, och jag vill så gärna att ni kollar in den. Och jag tänkte att, om jag stoppar linken i slutet av en lång del, så kanske det går bättre. Och inte bara ett inlägg om videon. Snälla, kolla in videon, det är otroligt viktigt.


http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc&feature=youtu.be

 
 
Ingen bild

Zahra

27 juli 2013 04:07

Jag vet att det var länge sedan su skrev sist och att du kanske inte skriver mer men jag vill gärna att du gör det. Du är jätte bra på att skriva!!

 
Ingen bild

Tessan

21 november 2013 14:00

DU HAR INTE SKRIVIT PÅ JÄTTE LÄNGE SÅ JAG SLÄNGER EN KOMMENTAR. KAN DU INTE SKRIVA MER SNART ELLER!? FÅR DAMP JUEEEEEEE >:C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Signe - 18 april 2015 20:43

Jag hade helt glömt bort att jag hade den här bloggen holy shit. Ingen (Förutom mina vänner som jag klumpigt nog gav ut bloggadressen till) kommer antagligen läsa det här. Men om någon från 2013 bestämmer sig för att besöka min gamla blogg så vil...

Av Signe - 27 mars 2013 19:20

"Kimberly Lake, jag visste att du var en plåga, men att du har dåliga öron, det visste jag inte!" nästan skrek Mrs. Galvez på spanska. Antingen sa hon det, eller så frågade hon om jag var en pizza med röda stövlar. Fast jag chansar på det första. "...

Av Signe - 22 februari 2013 16:35


"Vad är ditt namn?" "Kimberly." Han log och tog min hand. "Vackert namn på en vacker kvinna" Med dom orden försvann han ut genom dörren, och jag rodnade åt hans ord, men kom sen tillbaka till verkligheten. "Nästa kund!" _____________ Ni...

Av Signe - 9 februari 2013 11:08


Jag, Natasha, Sofie, Susan, Anne och Phoebe är i grupp 2. Jonathan, Charlotte, Cheryl och Clio, Griffin, Jacob är grupp 1, och resten är i 3 och 4. Jag kollade ut genom fönstret. Thomson satt i gräset med sin kompis och pekade ut tjejer som gick fö...

Av Signe - 21 januari 2013 18:19


  Jag vaknade upp av att Thomson väckte mig genom att blåsa med en visselpipa. "Upp nu Sis! Du ska till skolan, sen till jobbet!" "Stick" mumlade jag argt och begravde huvudet under kudden. Thomson satte sig i min fåtölj som var full av gård...

Presentation


En novellblogg om One Direction. HELL YEAH! :D

Det är Copy right på novellen, och det är alltså strängt förbjudet att kopiera eller sno idéer från bloggen.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards