1dnovellblogg

Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Kapitel 13 - Fighting

Av Signe - 15 november 2012 18:30

Jasmine log och la sina armar bakom min nacke. Jag la mina armar runt hennes midja. Jag la mina läppar mjukt på hennes. Det var inte en lång kyss, ganska snabb, faktiskt.

"Harry..." mumlade hon och drog sig undan.

"Ja?"

"Du har lite läppstift där" sa hon och drog sitt finger över mina läppar.

Jag log och drog henne till mig.

"Vi kan kleta dit lite mer läppstift, tycker jag" sa jag och kysste henne länge.

______________________

     

Jasmine log under kyssen och la sina armar bakom min nacke. jag älskar när hon ler under kyssen. det blir som... trevligt...

"Vill du göra något?" frågade hon när hon drog sig undan och satte sig på mitt knä.

"Gör vi inte redan något?"

Hon himlade med ögonen.

"Du fattar vad jag menar."

Jag skrattade och kysste henne i nacken. Mitt i allt ringde hennes mobil.

"Ja hallå? Hej mamma! Jag är hos Harry."

Svaret Jas fick var tydligen inte så trevligt, för hon stirrade bara in i väggen. Hon greppade tillslut tag i sig själv och svarade kort.

"Imorn? Varför?! Verkligen?!"

Jasmine himlade med ögonen och svarade.

"Jaja. Jag ska berätta det för honom. Jaja, hejdå"

Hon la på och log svagt mot mig.

"Det var mamma. Vi ska ha familjemiddag imorgon, alla ska vara med. även du."

"Va?! Jag är ju inte ens med i familjen!"

"Jag vet, men mamma vill se om du och jag passar bra ihop"

Jag nickade och kysste henne på kinden.

"Du är bäst."

"Jag vet" kvittrade hon och kysste mig på pannan.


Jasmines perspektiv, nästa dag

Jag kollade trött i garderoben. Jag ska inte ha kläderna jag ska ha ikväll, men vill inte heller ha på mig myskläder. Tillslut blev det en orange tonad tröja, shorts, ett halsband´och ett par armband. På pricken över i:et målade jag naglarna gula.

Jag gick ner till köket och fixade frukost till småsyskonen, sen lite till mig.

"Varför är du så vacker?" frågade Willow klagande. "Jag vill också se ut som dig!"

"Du är också söt, Willow" sa jag och ruskade om henne i håret. "Du måste bara tro att du är det"

"Gör du det?" frågade hon.

"Nah, jag gillar väl mitt utseende. Det finns finare människor"

Jake skrattade.

"Det kan man väl lugnt säga"

Jag lyfte undan hans flingskål och låtsades hälla ut den i slasken.

"NEEEJ!" skrek Jake, sprang upp och tog dom. "Jag skojade bara, du är vacker Jas"

"Jag vet, och just därför kommer Harry på middag ikväll"

Jake stönade.

"Måste han? Han är ju bara en kille"

"Mer kille än du nånsin kommer bli" hånade jag och räckte ut tungan.

Jake fnyste mot mig, och fortsatte äta på sina flingor.

"Harry och hans kompisar kommer hit idag, förresten. Innan middagen, bara för att spela lite tvspel"

Willow sken upp.

"Är hans kompisar snygga?"

"Willow, du är 14. Dom är 18. Dessutom är Louis 20."

"Dessutom har du gaser" kvittrade James och drack ur sitt mjölkglas.

"men jag ser ialla fall inte ut som en ödla" sa Willow och räckte ut sin tunga mot James.

"Men en ödla kan skydda sig från rovdjur. Du skulle bara springa och skrika"

"När du skulle gråta hos mamma, som alltid. Fegis" hånade Willow.

Hon hade träffat den svaga punkten. James ögon vattnades.

"såja, såja" sa jag och kramade honom. Utan att släppa taget av honom, kollade jag anklagande på Willow. "Vad säger man Willow?"

"Men han började!" klagade hon.

"Ingen bryr sig, Willow. Be om ursäkt nu"

Willow kollade trumpet ner i marken och mumlade ur sig ett förlåt. det är nog för att jag ska nöja mig.

"Ja, hörni. nu måste jag göra läxorna." sa jag och tog fram mattehäftet.

Nu, vad är kvadratroten ur 79?


Mer?

Jaha du Jasmine... ingen aning...

Naow, middag sen. Vad tror ni ska hända? Ska det gå bra, eller stupa rätt ner i havet? c:

 
 
Linn Agelstam c:

Linn Agelstam c:

15 november 2012 21:09

Jaa du Signe...det kan man ju fråga sig..OwO
Mer?

http://loli1dnovellblogg

 
Louise

Louise

16 november 2012 15:22

När jag såg att det var en ny del, skrek jag av glädje c:

http://onedirectionnovellblogg.bloggplatsen,se

 
Sophia

Sophia

16 november 2012 17:10

OMG SÅ JÄWLA BRAAA!!.. Har du kommit på hur du ska förklara hur man lägger dit bilder än?(:

http://1dnovellblogg1d

Signe

16 november 2012 19:55

Ehm, ja, det tror jag tamejtusan att jag har!
När man ska skriva ett inlägg, och man kollar högst upp där man kan ändra "textformat" eller nåt sånt, så finns det ju en grön bild på en äng. Man klickar på den, sen "ladda upp bilder" och sen klickar man på "bläddra" på den lilla rutan där nere. Sen väljer man en bild och klickar sen på "ladda upp" sen går du tillbaka till "inkorg" eller vad tusan det nu heter där du har bilden och klickar på den, då kommer det komma upp en siffra vid hörnet att den bilden, det visar att du kommer visa den först. Sen klickar du på "mini format" sen klickar du på "välj bild".
Komplicerat? I know. Men kom ihåg att jag kom på det SJÄLV. Jag fick inte hjälp. Så liite fusk är det alltid, men jag är rensonlig c:

 
Sophia

Sophia

16 november 2012 23:27

Hahaha tack, lite komplicerat men jag tror att jag fattar!(:

http://1dnovellblogg1d

 
Sophia

Sophia

17 november 2012 16:06

Hej igen! Vill inte spamma dina komentarsfält men undrar vilken täcken snitt eller va det nu heter, Man kan ju ändra texten, och jag råkade ändra min och jag tycker att din va fin så kan du snälla säga vilken du använder? Hoppas du förstår

http://1dnovellblogg1d

Signe

17 november 2012 16:36

Om du menar i början så använder jag bara den där typ "schnea" o_o
När man byter perspektiv eller byter dag är det den "shöcka" (i er värld "tjocka och snea"
...
PITEBONDSKA FÖREVER!

 
linn

linn

18 november 2012 08:14

Hej Sigen..du jag har ju ganska dåligt tålamod och du svarar ju itne på kik eller på Skypea så jag säger det här: VAD VILL DU HA HJÄLP MED?!!

http://loli1dnovellblogg.bloggplatsen.se

Signe

18 november 2012 17:34

Jag har inte svarat för min mobil har inte ström. Jag vill inte skriva tjänsten på nätet, men jag ska ladda den, sen skriva där c:

 
Amanda

Amanda

18 november 2012 11:27

Hej!
Vad bra du är på att skriva!!!! :)
Kika gärna in på våran novell, med killarna i novellen!
Säg gärna vad du tycker om den :)

http://1dforever.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

MEEP

20 november 2012 21:13

PINNEN! Hej XD
Nu glömde jag vad jag skulle skriva o.o Smart ja.. *Tänker så det gör ont* Ahja whatever.. MEN MER!! XD Heh OwO
Trolololo nu minns jag! Hur mår Pinnen? :')

Signe

21 november 2012 14:46

Jätte smart! c:

Jag mår bara fint... eller nej, det gör jag inte. Jag har ont i själen och i hjärtat, men det orkar ni inte lyssna på.
Hur har din dag varit? c:

 
Ingen bild

MEEP

21 november 2012 15:46

Rätt så bra.. Förutom att min hals gör ont som djfhjkgh o min mage gör ont tack vare 3 paket med halstabletter.. Annars finfint c:

Signe

21 november 2012 17:35

Trävligt ccc:
Fast kanske inte så trevligt... du har ju ont i magen... o_o

 
Ingen bild

Tessan

21 november 2012 18:28

Skriv mer Signe !!!!!

 
Linn Agelstam c:inn

Linn Agelstam c:inn

23 november 2012 21:06

Vet ni? Signe började att skriva en jävla äklig del. Det var bara massa snusk och jag var den fösra som läste den. Hon radeerade den men hon är dum i huvudet!
Hon har fått mig att må dåligt igen. Jag älskar denna novell och kommer forsätta läsa men Signe, du ska veta att jag hatar dig föralltid!!! (d)

http://loli1dnovellblogg

Signe

24 november 2012 00:39

Ja. Jag erkänner. Jag skrev en del, som innehöll något som du inte klarade av. Det hände ingenting?
Så jag har fått dig att må dåligt? Jaha, okej. Så, jag har alltså aldrig försökt få dig att stava rätt, jag har alltid behandlat dig för jääävligt, och jag har aldrig varit snäll mot dig?

Dessutom kan man inte hata någon man inte träffat. Gillar du mig inte, visst.
Men eftersom du berättar det, får väl jag berätta mig historia?

Linn gav mig ett nummer hon ville att jag skulle ringa. Jag frågade tusen gånger "vad är det, vad handlar det om?" men nej. Jag fick inte veta. Sen när jag ringde, visade det sig att det var numret till X factor. Hon fick mig att rösta på Awa. Någon jag inte ens vill ska gå vidare.
Är det rättvist?
Vissa tror, att jag är gjord av pengar?
Jag är nu, pank på mobilen, när jag kunde sms:at med min bästa vän. Men nej. Awa var tydligen viktigare.
Jag har fått dig att må dåligt säger du? Det är ju JAAAAAG som skrev det. Veeerkligen inte min kompis. Och vi skämtade veeerkligen inte.
Man blir förbannad, när folk ljuger Linn. Och att du fick mig att rösta på Awa...
Fyfan.
Nu hade jag ju tur. Du skrev en 8 istället för 9. Men vafan Linn?! Visst. Säg till nätet att jag skrev en del som du inte tålde. Säg till nätet hur för jäävlig jag är. Säg att jag får dig att må dåligt, men säg ALDRIG, aldrig att jag är dum i huvudet. Aldrig. Linn. För, om du gråter för att jag avslutar en novell, hur fan tror du jag känner då? Förolämpa mig. Kalla mig för idiot. Kalla mig Directionator. Men säg aldrig att jag är dum i huvudet. För det är jag inte. Det är jag verkligen inte.
Sjukt lågt Linn. Sjukt lågt.

Läs novellen du. Men tänk INTE på att du ska kommentera, om det enda du ska skriva är "Signe är helt jävla dum i huvudet, hon har förstört mitt liv"
För att, för tre veckor sen, då sa du att jag hade gjort ditt liv bättre. Men du ändrar det, för att jag blev sur för att du hade sagt att jag skulle röstat på Awa, och fick mig att ringa också?

Okej. Då säger vi så. När vi ändå håller på. Varför säger vi inte att jag bara slutar skriva till dig? Eftersom du hatar mig så jävla mycket, kan det ju inte störa dig?
Dessutom. Vad är "snusk" i din värld? Ingenting hände mellan dom? Men jag raderade den. För DIN SKULL. Men, då är man ju dum i huvudet.
Förlåt, jag ska bättra mig. Kanske jag borde skriva "pussas" istället för "kyssas"? Eller kanske "Röra varandra" istället för kramas?
Jag ska bättra mig.
// MVH träl

 
Linn Agelstam c:inn

Linn Agelstam c:inn

24 november 2012 08:44

Du vet att jag inte gorde det för att du inte skulle ha några pengar kvar. Jag tycker inte om dig för att du skrev till mig andra saker ockå. Hon skre även. Att jag akader dumma unge. Hon skrev sjukt mycket taskiga saker och jag vil lbara bli vän med dig Signe. Du säger att jag är en falsk person. Visst, det kanske jag är. Men en äkta person ska kunna förlåta. Och om du inte kan göra det så är du minst lika falsk som jag är. Förlåt att jag skrev att du är dum i huvudet. Jag menade det inte. Snälla Signe. Man lär sig av sina misstag. Jag vet att du troligen inte kommer att förlåta mig. Men, som sofijah skulle ha sagt. Det sägs att hoppet är det sista som lämnar människan så jag har kvar hoppet om att vi blir sams igen. Kom igen Signe. Tänk på alla roliga saker vi har gort tillsammans. Eller skrvit då. Snälla, tänk på det iallafall! ♥

http://loli1dnovellblogg

Signe

24 november 2012 10:44

Jag som trodde livet var det sista som lämnade människa o_o
See what I did there? *hint hint*

Verkligen Linn. Tror du verkligen att jag skulle skriva något sånt på allvar? Det var Wilma som skrev det, och hon menade såklart inte allvar. Tror du verkligen att min bästa vän skulle skriva till dig att du var ful? På allvar?
Jaja, tro det då.

 
Linn Agelstam c:inn

Linn Agelstam c:inn

24 november 2012 11:00

Nej, men jag tror att det var du som skrev det. Jag fattar inte! var det du eller Wilma som skrev?

http://loli1dnovellblogg

Signe

24 november 2012 13:06

Det var Wilma. Och hon skämtade.

 
Ingen bild

linn

24 november 2012 14:13

Okej, men det var inget roligt skämt iallfall. Men snälla Signe kan du förlåta mig?

 
Linn Agelstam c:inn

Linn Agelstam c:inn

24 november 2012 19:44

Snälla?! ♥♥

http://loli1dnovellblogg

Signe

25 november 2012 20:19

Nah, såklart jag förlåter dig. Ingen är perfekt, och alla gör fel.
Såklart. Vi är vänner, va? c:
Har du fortfarande kvar din Kik? För jag tog bort min, och skapade en ny Kik "användare" c:

 
Linn Agelstam c:inn

Linn Agelstam c:inn

25 november 2012 20:34

Nej, gud vad glad jag blir nu Signe. Ja, jag är kvar på kik. Kan jag adda dig på skype igen?

http://loli1dnovellblogg

Signe

25 november 2012 20:38

Gör det du cc:
Fast jag har glömt vad du heter på Kik o_o

 
linn

linn

26 november 2012 14:51

SweedenLondon heter jag c :
och bloggen?

http://loli1dnovellblogg

 
Linn Agelstam c:inn

Linn Agelstam c:inn

28 november 2012 14:40

Meeer!!

http://loli1dnovellblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Signe - 18 april 2015 20:43

Jag hade helt glömt bort att jag hade den här bloggen holy shit. Ingen (Förutom mina vänner som jag klumpigt nog gav ut bloggadressen till) kommer antagligen läsa det här. Men om någon från 2013 bestämmer sig för att besöka min gamla blogg så vil...

Av Signe - 5 maj 2013 11:57

"Bra" han skulle precis kyssa mig, när Nat skrek i mitt öra "KIIIIMBEEERLYYYY! VI SKA PÅ LEEKTIOOOON NUUUU!" Griffin stirrade på Nat, och hon log kallt mot honom. "Vad gör du här, flickfavoriten? Gå vidare" Griffin tittade stött på Nat, vände...

Av Signe - 27 mars 2013 19:20

"Kimberly Lake, jag visste att du var en plåga, men att du har dåliga öron, det visste jag inte!" nästan skrek Mrs. Galvez på spanska. Antingen sa hon det, eller så frågade hon om jag var en pizza med röda stövlar. Fast jag chansar på det första. "...

Av Signe - 22 februari 2013 16:35


"Vad är ditt namn?" "Kimberly." Han log och tog min hand. "Vackert namn på en vacker kvinna" Med dom orden försvann han ut genom dörren, och jag rodnade åt hans ord, men kom sen tillbaka till verkligheten. "Nästa kund!" _____________ Ni...

Av Signe - 9 februari 2013 11:08


Jag, Natasha, Sofie, Susan, Anne och Phoebe är i grupp 2. Jonathan, Charlotte, Cheryl och Clio, Griffin, Jacob är grupp 1, och resten är i 3 och 4. Jag kollade ut genom fönstret. Thomson satt i gräset med sin kompis och pekade ut tjejer som gick fö...

Presentation


En novellblogg om One Direction. HELL YEAH! :D

Det är Copy right på novellen, och det är alltså strängt förbjudet att kopiera eller sno idéer från bloggen.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards