1dnovellblogg

Alla inlägg under januari 2013

Av Signe - 21 januari 2013 18:19

 

Jag vaknade upp av att Thomson väckte mig genom att blåsa med en visselpipa.

"Upp nu Sis! Du ska till skolan, sen till jobbet!"

"Stick" mumlade jag argt och begravde huvudet under kudden.

Thomson satte sig i min fåtölj som var full av gårdagens kläder.

"Inte förrän du kliver upp" han log roat.

Jag satte mig upp i sängen och gav honom en irriterad blick. Han satte händerna oskyldigt i luften, reste sig och gick iväg som om ingenting hade hänt.

'Jag kan lika gärna kliva upp, jag kommer aldrig somna om' tänkte jag och kollade på klockan. Bara 06,40.

Jag klev upp ur sängen och gick trumpet ner. På bordet stod ost, bröd, flingor, yogurt, te och ägg. Jag log. Verkar som om mamma ville gottgöra att hon jobbade så mycket på kvällarna. Hon gör alltid såhär då. Fixar till en stor frukost, och väldigt ofta fin middag. Jag tog upp osthyveln och började skära ostskivor. Thomson kom in i rummet med svart t-shirt, jeans som hängde nere vid knäna och solglasögon som hängde i tröjan. Jag vill inte säga att han är ful, för det är han verkligen inte. Han har brunt hår och chokladbruna ögon. Han använder glasögonen, men också linser.  Thomson går på samma skola som mig, fast långt ifrån nära. "Hans" del av skolan, som är en lite mindre skola som dom lite mindre går på. 13 år och uppåt, är längst bort mot skolgården och skogen, där alla hans kompisar samlas för att prata om tjejer. Den sidan jag håller mig till är själva "huvudbyggnaden". I den finns matsal, bibliotek.  Lite mer avlägset från de två byggnaderna ligger gymnastiksalen, och fyra omklädningsrum. Två omklädningsrum för tjejer och två för killar. Man kan också dela upp gymnastiksalen i två delar, en för de lite äldre och en sida för de yngre. Därför har man två omklädningsrum för tjejer, och två för killar. I huvudbyggnaden finns också rektorns kontor, och de mest fruktade rummet av alla. Kvarsittningsdelen. Det finns två kvarsittningsrum som förr var vanliga klassrum, men som sen byggdes om till ett kvarsittningsrum. Även de små som inte har kvarsittningsrum i sin byggnad får komma till vår. Och då delar man inte upp åldrarna. Så en 13 åring kan vara ensam med 17 åringar? Ja. Men det är så sällan det blir så. Och så har vi mitt klassrum. Det mest pratiga av alla. Vi är 20 stycken i klassen, men om man ser dåligt kan man lätt tro att vi är 40.


Thomson viftade med en skinkbit framför mitt ansikte.

"Tänker du på något?"

"Va?" jag vaknade upp från mitt tänkande och kollade förvirrat på honom.

"Glöm det" han himlade med ögonen.

Jag pekade på honom med osthyveln och log svagt.

"Jag tänkte, ja."

Han pfffft:ade och log stort. Thomson har fina tänder. Vita och raka. Hade han inte varit min bror hade jag faktiskt blivit kär i honom. Just det är problemet. Jag vågar inte ta hem någon kompis pågrund av honom. Alla mina vänner faller för honom. Till och med min bästa vän Natasha. Hon föll pladask. Attans.

Jag reste mig trött från bordet utan att äta nånting. Thomson log igen och började genast mumsa i sig sin macka med skinka och ost. Jag gick trött upp på mitt rum och öppnade garderoben. Jag tog fram en svart tröja, med randigt skärp och randigt mönster på armarna. Jag tog också på mig ett par svarta jeans. Jag kollade på klockan igen. 07,50. Och 20 minuter börjar jag gå till bussen. Medan jag väntar kan jag lika gärna kolla på tv. Jag gick ner igen och satte mig i soffan. Trött zappade jag mellan kanalerna. Ointressant, ointressant, Våra värsta år, Ointressant, nån skum film i repris, Scrubs, ointressant. Jag valde mellan Scrubs, filmen eller våra värsta år. Tillslut blev det filmen. Jag blev indragen i filmen. Någon hade just dött, och arvtagarna skulle bo en natt i hans gamla spöklika slott, för att få belöningen. Just när det blev spännande blev det reklam. Jag slängde en slö blick mot klockan. 08,09. Jag fick en smal panik. Om tre minuter går bussen!  Jag slängde mig upp ur soffan, stängde snabbt av teven, tog snabbt tag i en skinnjacka, väskan och sprang ut. Mamma hade tagit bilen, så den kunde jag inte ta.

Busshållplatsen är inte långt härifrån, så halvvägs kunde jag sluta springa. Jag tog upp mobilen. Två nya meddelanden. Jag öppnade ett av dom.

'Heey Kimmie! Vill du komma över ikväll? Jag har köpt ett nytt spel! xxx Olly'

Olly var min bästa killkompis. Vi brukar träffas på helgerna och spela spel, men efterso det var Onsdag förstod jag inte varför han ville att jag skulle komma idag. En vardag. Jag valde att inte svara på det. Det andra smset var bara från pappa. Så det ignorerade jag totalt.

Tillslut var jag framme vid busshållplatsen. Natasha var där, men hon hälsade inte. Efter ett tag förstod jag varför. Jonathan var där. Eller Jon, som jag kallar honom. Natasha har varit kär i honom sen sjuan, då han skickade ett sms till henne och bad henne komma över. Vad som hände efter det vet jag inte, men hon förklarade detaljerat hur hon hade hjälpt honom med ekvationer, så jag antar att det inte hände något annat. Natasha är smart, söt och inte minst snäll och omtänksam. Jon är väl inte den vassaste kniven i lådan, men så är de flesta killar jag träffat. Bussen kom och vi klev på. Jag och Natasha satte och längst bak i bussen, som alltid.


Så fort bussen stannade ringde skolklockan. Jag såg Thomson komma springandes. Han åker aldrig buss. Minst fem av mina kompisar kollade efter honom och blinkade flirtigt med ögonfransarna, jag som känner honom vet att han avskyr det. Han gillar blyga tjejer. Som Sofie i vår klass. Hon är smart, söt och blyg. Och charmig är hon. Hon och Thomson har snackat lite, och han föll direkt för henne. Synd bara att hon inte är intresserad.

Jag och Natasha gick in i klassrummet och satte oss i mitten av klassrummet. Vi gillade inte att sitta längst bak, och inte heller längst fram. Jag kollade åt sidan på Lottie. Hon har lite märkare hud och svart hår. Riktigt söt faktiskt. Fast hon sitter ofta ensam. Den senaste tiden har killarna i klassen, och inte minst  Charlotte har mobbat henne. Varför?

Hon gillar One Direction. Hon har varit stolt över sitt namn sen 2010, då hon såg dom på X factor. 3 år han hon älskat dom. Och när hon fick veta att Louis syster heter Lottie fick hon spel. Vi har ungefär fyra grpper i klassen.

1. De populära.

2. De normala

3. De som grupp 1 hatar. De som gillar manga

4. De som grupp 3 hatar. Directioners.

Och för att räknas med grupp 3 måste man färga håret rosa och ha svarta och rosa kläder på sig med söta figurer. I vår klass är grupp 3 också blandad. Emos och de som gillar manga.

Jag, Natasha, Sofie, Susan, Anne och Phoebe är i grupp 2. Jonathan, Charlotte, Cheryl och Clio, Griffin, Jacob är grupp 1, och resten är i 3 och 4.

Jag kollade ut genom fönstret. Thomson satt i gräset med sin kompis och pekade ut tjejer som gick förbi. Dom råkade peka på en lärare och fick en sträng blick.

Oups.


________________

Så. Jag är fortfarande sjuk, men jag bestämde mig att jag kunde halvsitta i sängen och skriva. Jag hoppas ni gillar långa delar, för den här blir lång. Jag menar, så ni överlever till nästa del CC:

Så, i den här delen får vi lära känna Kim lite mer. Hennes vänner, hennes skola (som blev onaturligt detaljerad O.O) hennes bror och hur glad hon är på morgonen!

Ja... glad......

Sorry för suddig bild. Något dampade till med nätet mitt, så bilderna blev dåliga, men lat som jag är orkar jag inte fixa det.

Yeheeeeey......

Och hörni, förvänta er inte jätte mycket delar, för jag känner mig riktigt, riktigt sjuk och hängig. Jag hostar hela tiden, min hals gör jätte ont, och min hjärna är mindre samarbetsvillig än vanligt.

YEEEEHEEEEEE!! ...... -_-

Av Signe - 16 januari 2013 15:17

Här kommer den, faktiskt. Hoppas ni inte glömt bort min blogg, för att jag varit lite oaktiv c: Nu ska jag faktiskt ta tag i mig själv och börja den här nya....

Ja, den ska handla Kimberley Lake, men hon kallas Kim c: Hon har sin egen lägenhet, men brukar bo hos sin mamma och lillebror ibland. Och för att ha råd att ha en egen lägenhet, jobbar hon på McDonalds. Ett jobb hon inte är stolt över, men måste eftersom hon inte vill flytta hem. Hon har sin egna hund som heter Benson, som ockå bor i hennes lägenhet. Kim är ungefär 19 år, och fyller 20 år den 19 April. Hennes lillebror heter Thomson och han är 15.


 


Och hörni, hata mig inte för att det tog så lång tid att få den gjord. Och att jag får den gjord nu är fortfarande ett mysterium, men men C: Och att det inte är öhöm... riktigt bra kvalité på novellen (som vanligt) är bara för att jag inte är så van vid att skriva noveller. Senast jag skrev en del på novellen. Ja, det var väl typ? Ett år sen...

GAHAHHAHAHAHAHHAHAHAH XDD

Näe, men allvarligt. Det är ju 2013... du fattade inte skämtet?

Jag ska vara tyst.... :c


Iallafall, hoppas den duger åt er för nu. Jag lovar att bättra mig med skrivandet. Det här med att en del kommer ut varje vecka.... näe, men ni ska få delar iallafall.... tro mig CC:

Så duger den här nog mycket för att ni vill ha mer? c:<

Presentation


En novellblogg om One Direction. HELL YEAH! :D

Det är Copy right på novellen, och det är alltså strängt förbjudet att kopiera eller sno idéer från bloggen.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards