1dnovellblogg

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Kapitel 15 - Perfect night... PAUSAD

Av Signe - 13 december 2012 17:00

Där var beskedet. Harry kommer köras ut, precis som pizzabudet som kommit fel på julafton.

Harrys blick sjönk, och likaså mitt mod.

Mamma armbågade pappa hårt i sidan. Pappa harklade sig.

"Men, Jasmine har varit lite tillbakadragen på sistone, så... eftersom Veronica här" pappa nickade mot mamma och fortsatte. "Tycker så mycket om dig, Harry. Så har jag väl inget val. Ni får min tillåtelse. Att träffas."

Jag och Harry förstod det först inte, men det tog ett tag för det att sjunka in. Vi slängde oss i varandras armar och Harry tryckte sina läppar mot mina.

Vi har tillåtelse!

__________________

Mamma log mot pappa, men pappa besvarade leendet med en besvärad blick. Mamma armbågade pappa i sidan.

"Minns du inte när vi var unga? Vi smet ut, men pappa upptäckte oss" sa mamma drömmande. "Han kom över de dåliga sidorna, för han visste att alla hade något dom inte var stolta över"

Pappa log snett.

"Jag antar att det är så..."

Mamma ledde ut pappa i köket, men man kunde fortfarande höra honom jämra "Men hon är min lilla töös..."

Jag hoppade i Harrys famn och kysste honom på kinden.

"Hörni, det är efterrätt nu" sa Willow och gick förbi oss in i köket.

Harry greppade tag om min hand och vi gick in i köket. På bordet låg en kola kaka med vit glasyr på.

"Det ser jätte gott ut, Mrs. Hales" sa Harry artigt.

"Åh snälla, kalla mig Veronica" sa mamma och satte sig ner.

Pappa satte sig ner brevid mamma, och log.

"Ni kan börja ta av kakan"

"Med hemligt recept" flikade mamma in.

Willow tog en liten del av kakan, och mamma kollade deprimerat på henne.

"Willow, gumman ska du inte ta mer? Jag blir så orolig."

Willow snörpte på munnen, men tog lite mer. James tog en ganska stor bit, och sist Jake, som gömde kakan bakom ryggen och låtsades att han inte alls visste vart den tagit vägen.

Vi skrattade, och lät honom ta den, för det var inte så mycket kvar.

"Och hörni!" sa mamma och slog ihop händerna. "Snart fyller en väldigt speciell person år!"

Hon nickade lite diskret mot mitt håll.

"En vecka kvar!" sa pappa.

"Och jag vill gärna se alla fina presenter jag får!" skrattade jag.

"Den 2 november!" sa Harry glatt.

"Är det inte den 21 maj?" frågade Jake förvirrat.

"Det är min namnstag smartass" sa jag och slog honom i bakhuvudet.

Mamma gav Jake en 'sluta-jävlas-med-din-syster-blick', och strax efter det tog mamma ut honom i hallen på ett 7 minuter och 48 sekunder långt samtal om att retas.

Jag och Harry åt upp, och gick upp på mitt rum. Vi begravde oss i filtar och satte på en skräckfilm.

"Har du sett The Omen?"

"Nej, men jag har spelat Lucius, och jag har för mig att spelet bygger på filmen"

"Jag tror också det" sa Harry.

Vi skrattade och fokuserade oss på filmen. Kalla kårar kröp ner över min rygg. Jag blundade när vaktmästaren föll i gräsklipparen.

"Jag finns här" viskade Harry i mitt öra.

Jag log.

"Jag vet"

Efter några minuter kände jag någonting krypa på min rygg. Det gick närmare och närmare, och bet mig i nacken. Jag skrek högt och slog med armarna.

"HARRY, NÅGONTING SITTER PÅ MIG!!"

Harry brast ut i skratt

"Min hand ja" han fortsatte skratta, men sen slog jag honom med en kudde.

"Du är dum" mumlade jag och slog honom en gång till.

"Jag är väl det" skrattade han.

"Ja, du är väl det" hörde vi en röst i dörröppningen. Jake log irriterat mot oss. "Kom nu lovebirds, det är glögg nu"

Vi släppte varann och gick ner. Vi satte oss vid bordet.

"Vanlig eller vinglögg?" frågade pappa Harry.

"Jag tror inte jag ska dricka nån glögg alls" sa Harry ursäktande.

"Kom igen, lite vinglögg kan du ju ta i alla fall" sa pappa och hällde upp lite i Harrys glöggkopp.

Harry nickade kort och log svagt.

"du då Jas?"

"Jag är bara 17, så jag får bara ta vanlig glögg"

Pappa nickade stolt över mitt val och hällde upp lite till mig också.

Vi drack och sen kollade vi lite på film. Pappa gick till hyllan där alla våra filmer är och började kolla igenom alla.

"Vad vill ni se?"


______

Ni trodde att jag skulle vänta? HA-HA! Signe never waits!

Njae, inte helt sant, men delvis. Jag blev inte helt nöjd med delen, men screw dat, liksom c:

YOU WANT YOUR DEL, NOW YOU GET IT! C:

Jag tycker det låter riktigt mysigt att kolla på The Omen, och sen ha en pojkvän som skrämmer livet ur en. Mysigt... ja...

Näe, men mysigt tycker jag att kvällen verkar.


 
 
Sophia

Sophia

13 december 2012 19:23

OMG.. Va bra del.! (: Du hade inga bilder? Haha men det va ändå jätte bra.

http://1dnovellblogg1d

Signe

14 december 2012 06:55

Näe, men jag tänkte ha bilder på The Omen. Sen kom jag på att jag kunde skrämma folk....
Näe, jag får söka upp nån trevlig bild på glögg, eller typ, mat... o_o

 
Louise

Louise

13 december 2012 20:19

JÄTTEBRA DEL, SIGNE!! <3 c:

Men Harry, du får ta och berätta snart...

http://onedirectionnovellblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tessan

14 december 2012 21:35

Kom igen Signe, skriv mer !! Jätte bra !!!

Signe

16 december 2012 12:06

Vad glad jag blir att ni tycker att det är bra!
Men, jag kommer vara hos pappa i två veckor (han har nu kommit hem från Sandlandet) och nätet hos honom är ganska dåligt, så när jag ska skriva delar, blir dom kanske inte så långa, eller inga alls.
Vi får se.

 
Ingen bild

Tessan

16 december 2012 14:00

Men om det inte blir något medans du är hos din pappa så skriver väl du så fort du typ kommit hem till din mamma, eller något ? Kan du inte slänga in ett liitet kapitel innan du åker till din pappa ?

Signe

17 december 2012 18:37

Ja, det tror jag att jag kan c:

 
Youie!!

Youie!!

21 december 2012 19:13

Jättebra!
När kommer du börja skriva på din nya novell?
Spelar ingen roll när, kräver inget! c:

http://onedirectionnovellblogg.blogg.se

Signe

21 december 2012 20:43

Jodå, den kommer upp när jag kommer på ett namn åt den. Jag har den redan skriven (i hjärnan c:) och sen NÄR jag kommer på ett namn åt den, DÅ kommer den upp c:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Signe - 18 april 2015 20:43

Jag hade helt glömt bort att jag hade den här bloggen holy shit. Ingen (Förutom mina vänner som jag klumpigt nog gav ut bloggadressen till) kommer antagligen läsa det här. Men om någon från 2013 bestämmer sig för att besöka min gamla blogg så vil...

Av Signe - 5 maj 2013 11:57

"Bra" han skulle precis kyssa mig, när Nat skrek i mitt öra "KIIIIMBEEERLYYYY! VI SKA PÅ LEEKTIOOOON NUUUU!" Griffin stirrade på Nat, och hon log kallt mot honom. "Vad gör du här, flickfavoriten? Gå vidare" Griffin tittade stött på Nat, vände...

Av Signe - 27 mars 2013 19:20

"Kimberly Lake, jag visste att du var en plåga, men att du har dåliga öron, det visste jag inte!" nästan skrek Mrs. Galvez på spanska. Antingen sa hon det, eller så frågade hon om jag var en pizza med röda stövlar. Fast jag chansar på det första. "...

Av Signe - 22 februari 2013 16:35


"Vad är ditt namn?" "Kimberly." Han log och tog min hand. "Vackert namn på en vacker kvinna" Med dom orden försvann han ut genom dörren, och jag rodnade åt hans ord, men kom sen tillbaka till verkligheten. "Nästa kund!" _____________ Ni...

Av Signe - 9 februari 2013 11:08


Jag, Natasha, Sofie, Susan, Anne och Phoebe är i grupp 2. Jonathan, Charlotte, Cheryl och Clio, Griffin, Jacob är grupp 1, och resten är i 3 och 4. Jag kollade ut genom fönstret. Thomson satt i gräset med sin kompis och pekade ut tjejer som gick fö...

Presentation


En novellblogg om One Direction. HELL YEAH! :D

Det är Copy right på novellen, och det är alltså strängt förbjudet att kopiera eller sno idéer från bloggen.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards