1dnovellblogg

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Kapitel 14 - On fire

Av Signe - 29 november 2012 19:32

"såja, såja" sa jag och kramade honom. Utan att släppa taget av honom, kollade jag anklagande på Willow. "Vad säger man Willow?"

"Men han började!" klagade hon.

"Ingen bryr sig, Willow. Be om ursäkt nu"

Willow kollade trumpet ner i marken och mumlade ur sig ett förlåt. det är nog för att jag ska nöja mig.

"Ja, hörni. nu måste jag göra läxorna." sa jag och tog fram mattehäftet.

Nu, vad är kvadratroten ur 79?

__________________

     

Efter matten kunde jag lättat stoppa ner den i väskan och sätta mig framför teven. Men nej, aldrig får jag den friheten?

Mobilen ringde, och jag förstod direkt att det var mamma, som skulle komma med den gamla visan om "möte, du får göra maten".

Och som vanligt hade jag rätt.

"Mamma! Får jag aldrig liite ledigt?!"

"Jo, såklart du får! Men, gumman, jag sitter fast i ett styrelsemöte! Susanne kunde inte komma, så vi får sitta extra länge. Snälla sötnos! Kan du inte göra maten den här gången? Det händer inte igen!"

"Jo visst" sa jag och himlade med ögonen, även fast hon inte såg. "Men visst. Jag gör det väl"

"Åh du är bäst Sötnos! Se efter vad Harrys favoriträtt är, så gör du det. Puss puss, hejdå!"

Och med det la hon på. Otroligt. Jag suckade och gick upp på kontakter. Jag började skriva ett sms till Harry.

'Hej Sötis. Ville bara veta, din favoritmat? Måste tvunget göra maten idag. Mamma är på möte. Suck, som vanligt. XXX Jas'

Jag la undan mobilen och gick in i köket. Jag satte på ugnen och började baka bröd. Min sms signal tjöt, efter tio minuter, och med kladdiga händer tog jag handduken som hängde på spisen, torkade av mig och läste sms:et jag fått av Harry. 'Kan du snälla öppna dörren, den är låst och du verkar inte höra mig knacka. XXX Harry'

Jag skrattade och gick ut i hallen och öppnade dörren. Harry strålade mot mig och gav mig en snabb kyss på munnen.

"Så. Vad ska vi äta för gott?"

"Vad du än vill äta" log jag och gick in i köket.

"tacos?!"

"Nej, Harry. Vi ska absolut inte äta tacos. Typ, kyckling, biff eller något annat kött. filé, typ"

"KYCKLING, KYCKLING, KYCKLING!"

"Då blir det kyckling!" skrattade jag.

Jag öppnade kylskåpet och kollade efter.

"Kycklingen är slut. Jag får åka upp till affären och köpa"

"Jag hänger med!"

Jag skrattade och hängde av mig förklädet med kycklingar jag hade på mig.

"Då åker vi!"


"Shit vad mycket folk!" skrattade jag när vi trängde oss mellan alla som stod i ingången till affären.

"Ja!" skrattade han och greppade min hand. "Kom!"

Vi sprang genom folkmassorna och kom tillslut in i affären. Vi gick till kycklingen.

"Vi kan väl äta rääääkor?" skrattade Harry och pekade på räkpaketen i kyldisken.

"Näe, Willow är allergisk mot räkor, kräftor och musslor"

Harry nickade.

"Då tar vi kyckling!"

Vi tog kycklingen och gick för att betala. Tjejen som satt i kassan blinkade flirtigt mot Harry. Onödigt många gånger. Irritationen steg i mig. När vi betalat tog jag ett fast tag runt Harrys arm och drog honom därifrån.

"Du är inte svartsjuk va?" skrattade han när vi var ute.

"Jag? Avundsjuk? Pfffft. Vart får du det ifrån? Avundsjuk?" sa jag kallt.

"Verkligen? För du mosar växeln du fick av henne"

Jag suckade och tog påsen med kycklingen i.

"Det är bara... argh, Harry, hur skulle du känna om nån snubbe skulle flirta med mig?"

Harry skrattade.

"Jag skulle väl inte märka. Skulle jag det, skulle det inte vara så stor grej. Du är vacker, sötnos. Ingen kille kan motstå att flirta med dig"

"Så du skulle inte bry dig om en kille flirtade med mig?"

"Näe"

Jag slog honom på armen och började i tanken smida på en plan om att få en kille att flirta med mig. Fast det gör ju Harry redan...


Direkt när vi klev in genom dörren kände jag doften av rök, och bränt bröd.

"BRÖDET!" skrek jag och sprang in i köket.

Jag öppnade fort luckan och slet ut brödet, men brände mig på handen.

"Auuuoh!" skrek jag och viftade med handen. "Varmt!"

Harry sprang in till mig och hjälpte mig skölja kallt vatten över handen, sen tog jag pannlappar som var ljusgröna och rutiga, och tog ut brödet, som var nästan hel svart.

"det är förstört!" klagade jag.

"Nejdå, du kan ju... skala av det svarta... eller... nej, det är förstört." sa han och nickade.

Jag sjönk ner på en stol och gömde ansiktet i händerna.

"Förstört... alldeles förstört"

Han tog min hand och log svagt mot mig.

"Det löser sig, ska du se"

Jag log tillbaka.

"Ja, nu sätter vi igång och gör maten"


Vi slog oss ner på stolarna. Harry var alldeles vit i ansiktet av mjöl, och jag var full av matolja på händerna. Som på skoj kletade jag ut matolja i Harrys ansikte, men då gav han igen, och kletade mjöl i mitt ansikte.

"Du är dum" mumlade jag och log mot hans skinande, vita ansikte.

"Jaha, det är du också" sa han och log.

Han kysste mig snabbt på munnen. Dörren i hallen slog igen, och in i rummet kom mamma. Hon stirrade på köket omkring sig.

"Men VAD har ni gjort?!"

"Gjort mat, som du bad om. Kycklingen är i ugnen, jag och Harry går upp på mitt rum. Hejdå mamma!" sa jag, tog tag i Harrys arm och drog upp honom till mitt rum.

Efter bara tio minuter hade vi dragit in oss i filtar och satt på en film på min dator. Alice i underlandet. Vi skrattade hela tiden åt Klockarkatten, med sitt flin.

Tillslut var klockan 7, och våra släktingar hade kommit. Harry spärrade förskräckt upp ögonen när han hörde min mamma duka bordet, och ropa ner Willow, Grace, James och Jake.

"Jag har inga finkläder med mig!" sa han förtvivlat.

Jag nickade och skyndade över till mamma och pappas sovrum, och fixade en kostym till Harry. Pappas gamla, som ligger längst bak i garderoben, även om den är rätt snygg. Jag tog på mig finkläder jag också, och tillslut såg vi riktigt snofsiga ut. När vi gick ner kollade mamma besvärat på mig.

"Du kunde ha valt finare kläder, Jasmine"

"Ja, det kunde jag" sa jag kort och visade för Harry att han skulle sätta sig ner.


Efter middagen drog pappa ut Harry i hallen. Nu kommer alltså beskedet. Duger han, eller avfärdas han som en myra? Jag höll tummarna, och hoppades på det bästa. Kommer pappa säga ja, eller nej? Pappa kom ut igen, och Harry rörde ingen min. Nu gick vi alla fyra ut. Mamma, jag, pappa och Harry.

"Jag och Robert har tänkt" sa mamma och sneglade på pappa.

Harry och jag höll varandra hårt i händerna.

"Harry, du är en ordentlig man, men kan vara lite slamsig. Lite för busig, och verkar inte rätt för min dotter" sa pappa hårt.

Där var beskedet. Harry kommer köras ut, precis som pizzabudet som kommit fel på julafton.

Harrys blick sjönk, och likaså mitt mod.

Mamma armbågade pappa hårt i sidan. Pappa harklade sig.

"Men, Jasmine har varit lite tillbakadragen på sistone, så... eftersom Veronica här" pappa nickade mot mamma och fortsatte. "Tycker så mycket om dig, Harry. Så har jag väl inget val. Ni får min tillåtelse. Att träffas."

Jag och Harry förstod det först inte, men det tog ett tag för det att sjunka in. Vi slängde oss i varandras armar och Harry tryckte sina läppar mot mina.

Vi har tillåtelse!


___________

Och jag är GLAD för er skull.

Ni får en extra lång, eftersom jag missade förra veckan. Yeeeeey....

Jag var inte så nogrann med bilderna den här gången, orkade inte. Här har ni er efterlängtade del, som ni längtat efter i... få se, två veckor? o_o

 
 
Linn Agelstam c:inn

Linn Agelstam c:inn

29 november 2012 21:18

BRAIG DEL SIGNE.
Men Harry. Nu måste du faktiskt ta att bäretta.
Du har fått tillstånd av hennes fader och du har inte hyffst nog att bäretta?
Jag skämms.

http://loli1dnovellblogg

 
Ingen bild

Tessan

30 november 2012 11:22

Skriv mer Signe !!! Jätte bra !!!!!!!!

 
Louise

Louise

30 november 2012 17:09

JAAA! Jättebra del, Signe! Jag menar det verkligen c:
Men, du är ju alltid bäst.

Okej..så, vad tycker du om 1D's nya album? C:

http://onedirectionnovellblogg.bloggplatsen.se

Signe

30 november 2012 19:33

Det äger c:
Jag lyssnar alltid på det när jag spelar Sims c:
Som jag gjorde för fem minuter sen, men jag orkade itne fortsätta "leka vampyr" så jag stängde av c:

 
Jennier

Jennier

30 november 2012 19:38

Behöver man tillåtelse o.e
Aja bra kapitel det var verkligen låååångt
Mer ;D

http://LotsOfOneDirection.bloggplatsen.se

Signe

30 november 2012 20:10

I Jasmines familj måste man ha det c:

 
Ingen bild

Acki owo

1 december 2012 16:13

Braigt braig del c: Meeeer?

 
Ingen bild

Tessan

4 december 2012 11:39

Men kom igen !!! Skriv MEEER !!!

 
Ingen bild

Tessan

6 december 2012 11:24

Men skriv mer nu då !!!!!

 
dedu

dedu

8 december 2012 21:16

Kommet det fler avsnitt

http://kommer det fler avsnitt

Signe

9 december 2012 00:27

Jadå, men jag har märkt att statistiken stiger, men kommentarerna sjunker. Så jag skriver mer efter några kommentarer. Dessutom har vi haft morfar på besök, vilket inte händer så ofta. Så jag ville vara med honom i torsdags. Igår orkade jag inte, och idag har vi spenderat dagen med att städa, för min bästavän och hennes mamma kom på middag, och dom har precis åkt :c

 
Louise

Louise

9 december 2012 12:45

HEEEJ, SIGNE!

Jo, en grej bara...BÄSTA NOVELLEN NÅGONSIN! CC:

http://onedirectionnovellblogg.bloggplatsen,se

 
linn

linn

11 december 2012 22:07

Har du inte missat en vecka eller är det bara jag som är lite förvirad?
Mer Signe, du äger som få alltså!!!! 8)

http://loli1dnovellblogg.bloggplatsen.se

Signe

12 december 2012 15:26

Ja, och om jag inte mirakolöst får några kommentarer till kommer vi missa en vecka till.
(Fan vad snobbig jag känner mig när jag tycker 10 kommentarer är lite...)
(Oups, Wilmas ordföråd har smittat av sig. Börjat svära nu också. Lovar, det ska inte hända igen c:)

 
Louise

Louise

12 december 2012 20:28

10 kommentarer är mycket! c:
Men skriv när du orkar och vill. Vi väntar! :) C:

http://onedirectionnovellblogg.bloggplatsen,se

Signe

13 december 2012 16:59

Njae, jag tror nästa del blir nästa vecka. Orka skriva... xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Signe - 18 april 2015 20:43

Jag hade helt glömt bort att jag hade den här bloggen holy shit. Ingen (Förutom mina vänner som jag klumpigt nog gav ut bloggadressen till) kommer antagligen läsa det här. Men om någon från 2013 bestämmer sig för att besöka min gamla blogg så vil...

Av Signe - 5 maj 2013 11:57

"Bra" han skulle precis kyssa mig, när Nat skrek i mitt öra "KIIIIMBEEERLYYYY! VI SKA PÅ LEEKTIOOOON NUUUU!" Griffin stirrade på Nat, och hon log kallt mot honom. "Vad gör du här, flickfavoriten? Gå vidare" Griffin tittade stött på Nat, vände...

Av Signe - 27 mars 2013 19:20

"Kimberly Lake, jag visste att du var en plåga, men att du har dåliga öron, det visste jag inte!" nästan skrek Mrs. Galvez på spanska. Antingen sa hon det, eller så frågade hon om jag var en pizza med röda stövlar. Fast jag chansar på det första. "...

Av Signe - 22 februari 2013 16:35


"Vad är ditt namn?" "Kimberly." Han log och tog min hand. "Vackert namn på en vacker kvinna" Med dom orden försvann han ut genom dörren, och jag rodnade åt hans ord, men kom sen tillbaka till verkligheten. "Nästa kund!" _____________ Ni...

Av Signe - 9 februari 2013 11:08


Jag, Natasha, Sofie, Susan, Anne och Phoebe är i grupp 2. Jonathan, Charlotte, Cheryl och Clio, Griffin, Jacob är grupp 1, och resten är i 3 och 4. Jag kollade ut genom fönstret. Thomson satt i gräset med sin kompis och pekade ut tjejer som gick fö...

Presentation


En novellblogg om One Direction. HELL YEAH! :D

Det är Copy right på novellen, och det är alltså strängt förbjudet att kopiera eller sno idéer från bloggen.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards